zondag 14 januari 2018

Een beregoede start

Er liggen al sinds het einde van de zomer panelen met beren in mijn stoffenkast. Silke van Lelastof gooide de stenzo-panelen op de facebookpagina en ik was dadelijk verkocht. Daar zou ik eens snel mijn kinderen mee uitrusten voor de herfst! *ahum* Die herfst hebben we ondertussen al gehad, maar de beertjes lagen er nog steeds. Tijd om er eindelijk eens in te vliegen.

Het oorspronkelijk plan was een longsleeve voor mijn zoon en een A-lijn jurkje voor mijn dochter.
Toen de stof aankwam, durfde ik dat laatste niet aan. Het is perfecte stof voor een licht T-shirt, maar toch een beetje dun om een wijd uitstaand jurkje te proberen. De stof waarmee we dat toch gaan proberen, ligt ondertussen ook geknipt. Voor een longsleeve moet ik niet gaan patroontekenen. Door de jaren heen verzamelde ik uitgetekende raglan-Billies in verschillende maten. Ik moet enkel de mouwlengte even nakijken en ik kan aan het knippen slaan.




Een Billie met lange mouwen in maat 158, dat vraagt al enig gepuzzel. Maar het kon er nog net uit. Zoonlief vond het niet erg dat de konijntjes op het achterpand niet zo'n prominente plaats innemen. Ik mocht ze zelf helemaal laten vallen, maar dan had ik stof te weinig. Ze zijn echt superschatting voor een meisjesjurkje, maar als tienerjongen kan je daar niet meer mee rondlopen.

Bij dochterlief was het gemakkelijker, want zij draagt een 128. Ik kreeg vlot de volledige longsleeve en nog een extra voorpand uit het paneel. Voor het tweede shirt hadden we een effen stof om te combineren. In de voorraad zat geen bijpassende lap, dus reden we naar Stoffen Van Leuven. Op zoek naar het effen stofje, kwamen we de ijsberen in het klein tegen. Dochterlief twijfelde geen seconde. "Maak de achterkant en de mouwen maar met dit, mama!" Dan sta je toch maar weer een printje te kopen.



Als ze uit deze longsleeve groeit, kunnen we weer op zoek gaan naar een bijpassend stofje, want ik denk dat ik uit de rest nog wel een voorpand krijg. Een bekend klinkende situatie, nietwaar.

Maar we bekijken het van de positieve kant: 3 nieuwe T-shirts en 2 lappen uit de voorraad verwerkt!


Toen ik even ging piepen, zag ik dat er nog een paar ijsberen en bruine beren in de voorraad van Lelastof liggen. Ze zitten in de soldenreeks, dus als je zo'n T-shirt ook ziet zitten: niet twijfelen. Bij Stoffen Van Leuven zitten er ook nog ijsberen op de rol.

1 opmerking:

Een reactie posten