woensdag 25 oktober 2017

Eisbär ... oh Eisbär ...


Zoonlief gaat op bosklassen. Ik voorzag hem al van een tas, maar er was ook een duidelijk gebrek passend slaapgerief. Kledij die hij mooi vindt, wordt in zijn hoofd namelijk niet te klein. Thuis mag hij zich naar hartelust in een te klein exemplaar wringen, maar als er publiek is ...


Ik zou dus eindelijk een pyjama maken van de anderhalve meter ijsberentricot die al veel te lang in de kast lag. In mijn hoofd was dat in elk geval anderhalve meter, maar blijkbaar zitten er gaten in mijn geheugen. Toen ik wou beginnen knippen, bleek  de lap maar een meter te zijn. Oeps ... Daar krijg je geen pyjama uit voor een elfjarige. 

Gelukkig waren de resten van de muizenpyjama van zijn zus nog net groot genoeg om de boel te redden. 
Grijze mouwen ... het lijkt echt gepland!

Ik wou "gewoon" een grotere Wolf maken dan de vorige keer. Ahum ... dat was dus toen de grootste maat. Ik ging het patroon met schaar en plakband te lijf. Na wat verbreden en verlengen toon ik u dus een "Frankenstein" versie van de Wolf broek. Voor het shirt waren uitgebreide aanpassingen nodig. Ik zuchtte diep bij het vooruitzicht. 
En toen ging ik voor alle zekerheid eens kijken naar de Billie. Daar is de matentabel iets uitgebreider. 
YES! Gewoon overnemen en klaar!

Omdat zoonlief er effectief mee onder de mensen moet komen, deed ik mijn best bij de afwerking. 
Ik stikte mooi door aan de raglannaden en haalde de tweelingnaald boven om nog eens langs de halsboord te gaan. Mooi gelukt, al zeg ik het zelf!


Ik zette in de broek een klein vierkantje om de achterkant te markeren. De oplettende lezers hebben natuurlijk opgemerkt dat ik dat beter ook bij de T-shirt had gedaan. Op de foto toont zoonlief namelijk zijn favoriete draagstijl: achterstevoren. Ik denk dat hij niet kan wachten tot hij een stropdas kan gaan dragen ...
De foto's opnieuw nemen was geen optie. U ziet dat het enthousiasme over de fotoshoot al van de eerste pogingen afdruipen. Hij wou er wel nog eentje maken met de tas erbij: klaar om op stap te gaan. Ik duim dat de pyjama ook terug mee naar huis komt ...





2 opmerkingen:

Khadetjes zei

Volgens mij is dat eigen aan zonen, die aparte draagstijl. Ik zet er geen vierkantje, maar een flocksel in met de maat, maar gegarandeerd wordt dat achterstevoren gedragen - koopkleding ook trouwens. Super opgelost vrouw, en schoon, dat ook!

Woohoo zei

Schoon slaapgerief en inderdaad meant to be, die grijze mouwen!

Een reactie posten