zaterdag 15 juli 2017

S.O.S.


Geen paniek:
Er zijn geen bambi's mishandeld bij het maken van deze blogpost.
SOS staat bij creatieve geesten ook voor "Summer Of Sofilantjes".

Elke week staat bij de Zomer van Sofilantjes in het teken van één patroon. Deze week belandden we bij een creatieve dame die van combineren houdt. Jennifer daagde ons uit om de Summer Surprise te combineren met de Solis. Gelukkig volgden er ook instructies voor de aanpassingen in een echte sew along. Je kan de instructies nog steeds raadplegen in de Sew&Show groep van Sofilantjes.
Tijd om een strik te maken!


Ik ging met dochterlief op zoek in de stoffenvoorraad en ze haalde er het bambipaneel uit.
Ik kocht het zomaar, zonder concreet doel ... omdat het zo schattig is!
Solis heeft 2 rokopties: een cirkelrok en een plooitjesrok. Die keuze lag al vast bij het kiezen van het smalle paneel: de cirkelrok was geen optie. De Solis van vorig jaar past nog voor dochterlief, dus ik moest enkel de patroondelen voor de Summer Surprise aanpassen en overnemen.

Summer Surprise* kocht ik voor deze gelegenheid. Mijn GUTA challenge werkt!
Deze keer was het echt kopen en dadelijk gebruiken.

Het in elkaar zetten van het rugpand ging niet van een leien dakje. De strik moest enkele keren opnieuw vastgespeld worden voor het juiste resultaat bereikt werd. Het is moeilijk om mijn "tekening fout interpreteren"-capaciteiten te onderschatten. Gelukkig staat er in de instructies ook duidelijk: kijk eerst of hij goed zit ;-) 
De strik kwam uiteindelijk wel op juiste manier in het jurkje.

De boorden daarentegen ... Niet echt mijn beste werk. Aan sommige delen trok ik te hard bij het vastnaaien, aan andere net niet hard genoeg. Het resultaat is bedenkelijk. We zetten deze onder een project om van te leren. Gelukkig draagt dochterlief haar haren het liefst los en vallen die fouten dan niet zo hard op.

Dochterlief vindt de jurk geslaagd en hield ze na het passen gewoon aan. Maar poseren, daar had ze niet veel zin in. Een paar fotootjes in de tuin konden nog net. 

De rest moest ik maar doen zonder model.
U krijgt dus een "kapstokfoto" voorgeschoteld (waar ik mijn kind schaamteloos vervang door een kussen om de boel een beetje op te vullen).


Ik ben trots op de zoom, die op de kapstokfoto al in betere staat is dan in de tuin.
Hoe dat komt?
Dat vertel ik in een volgende blogpost ;-)

* Summer Surprise is in mei 2018 op pensioen gegaan. Als je het patroon nog niet hebt, ben je te laat :-(

4 opmerkingen:

Just Delphine zei

inderdaad een schattig paneeltje en een mooie jurk!

Nathalie V zei

dank je wel, Delphine.

Khadetjes zei

Kopen en onmiddellijk gebruiken, zo lees ik het graag #schaterlach

Nathalie V zei

Ik won de gratis patroon trekking die bij Summer of Sofilantjes hoort, dus ik ben dat gewoonweg nog eens aan het doen! De Brueram is aan de beurt deze week en ik ben al aan het printen met mijn splinternieuw ende gratis patroon. Hoe flink is dat?

Een reactie posten