zaterdag 1 juli 2017

Goed voornemens ... een half jaar later.

Begin april kregen jullie al een eerste update over het opvolgen van mijn goede voornemens. We zijn ondertussen weer 3 maand verder. Het is dus tijd voor een vers overzichtje.

Wat waren mijn voornemen ook alweer?

nummer 1: de stofvoorraad beperken en zeker niet uitbreiden
nummer 2: patronen gebruiken
nummer 3: meer tijd maken om te naaien


april: 

Tijdens de paasvakantie vond ik gelukkig tijd om te naaien. 
Ik maakte flink werk van het verwerken van stofjes: er rolden 3 Billies van onder de naald. Dat is geen nieuw patroon, maar er verdween toch een 2,25m stof uit de voorraad. Er kwamen nog 5 Juliettes bij, ook goed voor 2 meter uit de voorraad. Juliette is eigenlijk een perfect patroon voor restjesverwerking ;-)

Ik maakte mijn eerste Bella Sunshine Designs patroon: de Saharadress voor meisjes. Alweer een metertje verbruikt uit de voorraad. De instructies bevielen me zo goed, dat ik prompt 2 patronen (Sahara en Alice) voor mezelf kocht. Het plan is om daar dan in de zomer mee aan de slag te gaan.
Ik kocht eveneens de nieuwe Nore van Compagnie M. en Spin Dress van Made it Patterns. 

Er verdween dus 5,25m uit de stofvoorraad, maar ik liet me een beetje gaan wat patronen betreft: 4 stuks die niet dadelijk gebruikt werden. *shame on me*


mei:

Mei begon met een stoffenspektakel op een paar kilometer van de deur: dodelijk voor mijn goed voornemens: ik kocht 5m!
Bella Sunshine Designs bracht ook nog eens een prachtjurk uit: de Amelia ... en die moest ik hebben ... voor in de zomer ;-)

On the bright side: Ik verwerkte 3,5m van de stof die ik kocht op het Stoffenspektakel en gebruikte mijn Norepatroon maar liefst 3 keer. Eén keer in een pyjama voor dochterlief in combinatie met de Wolf broek van Zonen09. De pyjama gaat van de wasmachine recht naar haar lijf. Zolang de temperatuur onder de 25 graden bleef, droeg ze hem. Maar longsleeve en lange broek zijn nu even te warm ;-) 
Uit het prachtige "konijnpaneel" kon ik nog 2 Nore-shirts persen. Die haalden de blog nog niet omdat de matchende legging nog niet gemaakt werd. Dochterlief was dolenthousiast over de shirts, maar ze had werkelijk niks dat erbij paste. Fashionista, die kleine van mij.

Uiteindelijk kwam er slechts 1,5m stof bij in de voorraad. De gevolgen van het stoffenspektakel bleven dus beperkt.

juni:

Juni was een schandalige maand wat voornemens betreft:
Ik kwam wekenlang nauwelijks in de buurt van mijn naaimachine. In het begin van de maand maakte ik een maxi jurk voor mijn dochter die je morgen kan bewonderen. Aan het einde van de maand kwamen er nog een paar kussens als verjaardagscadeautje bij, maar al bij al is het een triest resultaat: 2,5m stof verbruikt. Ik kocht namelijk 6m!

Als ik de 3 maanden samen bekijk, valt het nog mee. Ongeveer evenveel stof verbruikt als gekocht. De voorraad is dus niet spectaculair gegroeid. Wat patronen betreft ben ik niet goed bezig: tijd om daar eens de rem op te zetten.

Op naar de zomer ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten