donderdag 7 juli 2016

Here comes the sun


Het ideale kleedje voor een speelse zomerdag: Solis van Sofilantjes.
Het betekent ook echt " van de zon" als ik mijn Latijn enigszins juist heb onthouden.

Ik koos de versie met plooitjesrok omdat ik niet genoeg stof had voor de cirkelrokversie. De handleiding was gemakkelijk te volgen. Alleen voor het onderdeel nekband en rugstuk moet je je gedachten er wel goed bijhouden. Katrien maakte de Solis al eerder, dus ik ging tijdens het naaicafé even aan haar tafel checken of ik het wel goed begrepen had. Het is toch handig, naaien met hulplijnen in de buurt.


De nekband leek me net iets te weinig te rekken, maar ik heb geen klachten over het draagcomfort gehoord. Klachten over de lange tijd eer haar rekkleedje weer in de kast hangt daarentegen ...


Het is een patroontje voor stoere meiden, die Solis. De foto's nemen met een klein waterpistooltje was dan ook geen optie. Onze meid ging voor het grove geweld en mikte zo hoog mogelijk. Een fotoshoot wordt ineens een stuk leuker als je mama "per ongeluk" kan natspuiten, nietwaar?



Ik kocht de stof via een Britse facebookpagina. Ga gerust eens kijken, maar vergeet niet om de prijzen om te rekenen naar euro. Eigenlijk waren de drakenschubben bedoeld voor de mouwen van een drakenshirt voor zoonlief. Bij aankomst was het toch net "ietsje" te roze voor een 10-jarige jongen. Maar niet getreurd: daardoor had ik een ideaal stofje liggen om de Solis uit te proberen.

De lancering van Solis is ondertussen al een tijdje achter de rug en de volgende telgen in de Sofilantjes-familie zijn er : Aura (een bolero) en Litore (nog een zomerjurkje). We weten dus zeker nog wat te doen ;-)

KCW-banner-300-125

Geen opmerkingen:

Een reactie posten