dinsdag 10 mei 2016

Billie bandwerk

Het is al een tijdje geleden dat de eerste Billie  (Zonen09) van onder mijn machine rolde. Ik schreef toen dat ik de Bambiblauwpaneeltjes klaar lagen. Hoe schandalig kan het worden: ze liggen hier nog altijd. De T-shirts voor zoonlief moesten wijken voor een heleboel andere andere projecten. Zijn zus kwam ondertussen meermaals aan bod: ik maakte verschillende jurken terwijl de oudste bleef wachten. 

Tijdens de paasvakantie besloot ik er eindelijk eens werk van te maken van wat T-shirts.
Het patroon van de sterretjesBillie lag nog in de kast en dat T-shirt past zoonlief nog, dus kon ik meteen van start gaan: raglanversie met lange mouwen. Ik knipte het patroon 2 maal, deze keer met boordstof als halsboord. 

De vliegtuigen werden samen met de sterretjes gekocht op het stoffencircus, dus die liggen hier ook al even. De beren kwamen hier recenter wonen. Zoonlief had al verschillende katoenen beren aangewezen in de stoffenwinkel "voor een T-shirt, mama, want ik vind beren toffe dieren", maar keek telkens beteuterd toen ik uitlegde dat katoen en T-shirts niet samen gaan. Een hemdje kon ik wel proberen, maar hij haat hemden. Toen deze tricot met beren online kwam, aarzelde ik dus geen moment.
 
Ik kon dochterlief niet helemaal negeren natuurlijk. Zij wou er ook eentje want "ik had voor haar toch ook rekstofjes?" De gele stof met schattige konijntjes (Happy Yellow van Dapper, gekocht bij Liesellove) paste wel bij de tijd van het jaar. We hadden nog genoeg boordstof voor een streepje wit aan de hals en de armen. Voor haar moest ik het patroon nog overnemen, maar nu ligt de 122 hier ook voor het grijpen. Het is nog een beetje ruim, maar dat vond ze niet erg. Dan kan ze hem langer dragen zei ze zelf al. Het rimpelrokje (Soft Cactus, Seashore Shelly) werd een tijdje geleden gemaakt, maar matcht ook mooi met de konijntjes.

3 lappen verwerkt met het stoffencircus in het verschiet: flink gedaan ;-)

En toen we terug thuiskwamen van het stoffencircus zat de kast weer wat voller. Maar we vlogen er terug in. Terwijl de nieuwe aanwinsten een azijnbad of wasbeurt ondergingen, raakte eén van de gekoesterde Bambiblauwpaneeltjes (Zebra uit de Happy Nature 2-reeks) eindelijk geknipt: een Billie met korte raglanmouwen. Bij nader inzien had ik de halsboord langer moeten nemen, maar gelukkig kan haar hoofd erdoor.

Er was alleen niet veel in de kast te vinden dat bij het nieuwe shirt paste. Tot ik me herinnerde dat ik ooit een veel te groot stuk kocht bij het maken van de rugzak van zoonlief. Het "restje" zou een rokje worden. Een paar weken later werd het bijpassende rokje ook effectief gemaakt en kunnen we het berichtje posten.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten