maandag 21 december 2015

Nathalie vs unfinished projects: 2-0


Tijdens het naaicafé in november werkte ik eindelijk eens enkele dingen verder af. Ik begon aan beide stukken nog tijdens de zomer *ahum*. Shame on me. En dan duurde het nog een maand eer de stukken gefotografeerd geraakten en het blogje geschreven werd.

Het eerste op de to-do-list was een Hanami (StraightGrain). Ik won het patroon vorig jaar in een give away bij As it Seams. Samen met 2 andere gelukzakken werd ik uit de pot van 869 deelnemers geloot. Je kan dus ook echt winnen als de kans klein is. Meer nog ik kwam er bij een give-away op een andere blog een hele tijd later opnieuw uit als winnaar van een Straightgrain patroon ;-)

Voor deze eerste test-Hanami gebruikte ik Floating Blossoms uit de Quiet Time reeks (Tamara Kate voor Michael Miller). Ik kocht het in de groene en roze versie bij de uitverkoop van een webshop.

Ik wou per se de tulpenmouwtjes eens proberen en dochterlief wilde gefronste mouwen. Ik knipte de combinatie van de 2. Het resultaat is wel leuk, maar het had er denk ik beter uitgezien in een (effen) contraststofje. Ik denk dat de volgende Hanami's of frons of tulpmouwtjes zullen hebben, maar niet de 2 effecten samen. Het aantal "niet te drukke, effen" stoffen in mijn voorraad is immers heel beperkt.


Het was de eerste keer dat ik de rits van een jurk liet stoppen op de taille. Bij alle eerder gemaakte kleedjes liet ik ze doorlopen in het rokdeel. Ik probeerde wat rekening te houden met de gewoonte van mijn dochter om in een kleedje te stappen in plaats van het over haar hoofd te trekken. Ik heb het lijfje dus iets te breed gelaten.

Bij het aanstikken van de fronsrok was ik echt niet precies genoeg. De stiklijn loopt niet bepaald mooi rechtdoor. Ik nam me dus voor om het weer los te maken en daarna te zomen. En in die fase heeft het maanden aan de kapstok gehangen.

Tot het bewuste naaicafé. Ik vond eigenlijk dat het niet meer zo hard opviel, die enigszins zwalpende lijn. Dus ik heb het gewoon gezoomd en de dochter is er blij mee. De print straalt alleen iets te veel lente uit voor de tijd van het jaar...
   
Wat wel meer bij het seizoen past: het tweede Frozenrokje.
Het eerste zagen jullie eerder al passeren met een matchend Tshirt van H&M. Het tweede exemplaar ging al meerder keren mee naar de naailes als reserveprojectje, maar meestal had ik de tijd niet om er echt aan verder te werken. 
Het recept is nochtans eenvoudig: 2 rechthoeken, 1 elastiek en fronsen maar!
Op een klein uurtje zat het helemaal in elkaar.

Blije dochter :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten