donderdag 5 november 2015

Uilen en de avonturen van de Uilskuikens


Vandaag werd onze Uilenfamilie uitgebreid met een nieuw uilskuikentje. De Uilen hier in huis zijn allemaal "kinderen" van Mamarina en Inge Snuffel. Hun boek zorgde immers voor het patroontje waaruit ze allemaal geboren werden.

De eerste telg werd gemaakt voor mijn neefje. Op zijn geboortekaartje prijkt immers een superschattige uil. Ik besloot een poging te wagen om hem na te maken. De typische buik, ledematen en oogjes van de Uiltjes in het boek werden vervangen door een versie die beter leek op de uil van het geboortekaartje.

Ik vond de nodige stofjes bij Noeks.
De juiste Solids bij de Stem Stripes werden vakkundig voor mij geselecteerd.

Dochterlief was triest toen Neefje op de babyborrel verhuisde naar het huis van mijn zus. Er moest voor vervanging gezorgd worden. Ze vond Neefje nogal groot en wou liever een kleiner exemplaar in meisjeskleuren. Ons eerste Uilskuiken was geboren.

Toen dochterlief dit jaar in de uiltjesklas terechtkwam, nam ze Uilskuiken mee. De juf liet weten dat een klasexemplaar welkom zou zijn.
Dochterlief ging dadelijk aan de slag en koos ijverig stofjes uit. In september *ahum*.
Ze ging voor enkele exemplaren uit de collectie van Poppy:
Smoking Hot (het katoentje met bolletjes) en Petite Fleur (eerder velours).
De effen stofjes komen uit de restjesbak.
Na deadlinejurkje1 en 2 kwam het er uiteindelijk toch van om de uil in elkaar te zetten.
Net op tijd om als "traktatie" voor haar verjaardag te dienen.

Ik steel even de stijl van mANdarien (die hier oneindig veel beter in is dan ondergetekende) :

 Het avontuurtje van Uilskuiken nummer 2

Eerst was ie nog een beetje verlegen.
Hij keek eens goed rond en voelde zich steeds beter in "the spotlight".
"Kom jij hier dikwijls?"
"Yes, sir, I can Boogie"
Polonaise!
Changer!
Uitgefeest ... tot morgen ;-)
Mamarina en Inge Snuffel publiceerden ondertussen al een tweede boek: Het knutselbos op wereldreis met meer exotische beestjes. Ik heb het nog niet in mijn collectie * hint hint *, maar na zo'n eerste kanjer ligt de lat heel hoog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten