zaterdag 10 oktober 2015

SOS meeting


Ik liet me vandaag opmeten bij Save Our Shape.
Nog nooit van gehoord?
Dan is het dus hoog tijd om daar verandering in te brengen!

Ik leerde Save Our Shape kennen tijdens de crowdfundingcampagne. Nicky Vergouwen was op zoek naar startkapitaal voor een zaak met "naaipatronen op maat". Ik was onmiddelijk geïnteresseerd. 
Met mijn postuur vind je namelijk niet gemakkelijk kleding die echt past in ketenwinkels.
Je eigen kledij maken klinkt dan goed, maar als de nodige patroonkennis ontbreekt, blijft het probleem hetzelfde. Het gemiddeld patroon uit tijdschriften is niet bepaald op mijn lijf geschreven.

Save Our Shape maakt het probleem duidelijk met SOS-maatjes: vrolijke tekeningen met de verschillende modellen die moeilijk passende confectiekledij vinden.
Presenting, in order of appearance:
Miss Petite, Miss Hips, Miss Voluptuous, Miss Busty en Miss Tall.
Ik ben een kleine Miss Hips ;-)

Na de crowdfunding ging Nicky weer achter de schermen werken. Het bleef dus een tijdje stil tot enkele maanden geleden een opmeetmoment werd aangekondigd voor de crowdfunders. Aha, daar ben ik bij!
Ik zag het eerst niet zitten, want Brasschaat is nu niet bepaald dicht bij de deur, maar ik heb de stap toch gezet en me ingeschreven. Deze middag trotseerde ik dus de grotendeels filevrije weg naar Brasschaat. Het was even zoeken naar Bistro Perron Noord, want het adres bestaat niet volgens mijn GPS. Even opzoeken hoe de straat voor de naamsverandering heette en dat ingeven: Huisnummer onbekend ... begin van de straat dan maar. Ik reed naar the middle of nowhere (volgens de GPS in elk geval niet in een straat) en ineens stond ik aan een vliegveld voor zweefvliegtuigjes en ja hoor ... de bistro.


Opmeten, daar nemen ze hun tijd voor bij Save Our Shape. Wat kamerschermen, wat verwarming en voila: privacy genoeg. Nicky mat me heel professioneel op. Ik heb een kleine 20 minuten in mijn ondergoed gestaan en voelde me geen seconde bekeken of beoordeeld. 
Het meten ging veel verder dan de klassieke borst- en tailleomtrek. Ze nam maten waarvan ik het bestaan niet eens vermoedde. Op een bepaald moment hingen er 2 elastieken en koordjes met gewichtjes aan mijn lijf en er werd druk getoverd met latten. En Nicky bleef onvermoeibaar afstanden noteren: in totaal zo'n 40 verschillende!
Het kan de pasvorm van de patronen alleen maar ten goede komen ...

De volgende stap is het maken van een toile. Als die af is, neemt Nicky opnieuw contact op:
vol spanning afwachten dus.

Wil je op de hoogte blijven van de ontwikkelingen en de start van de webshop? Dan raad ik aan om de pagina op facebook te volgen.

Dit filmpje werd gebruikt voor de crowdfunding en legt het concept nog eens uit.





2 opmerkingen:

Unknown zei

Wat leuk! Ik ben eens benieuwd wat er uiteindelijk uit de bus zal komen!

martine zei

ik heb daar smorgens in mijn ondergoed gestaan en idd het was een mooie beleving, rustig opmeten, op je gemak gesteld en super vriendelijk. Ik wacht ook in ongeduld op het vervolg. Heb in ieder geval nog geen spijt van mijn funding.

Een reactie posten